burano
DESTINAZIONI Italia

Burano

ENG

Amongst all the islands of the Venetian Lagoon, Burano is our favorite!

It ‘easy to reach by ferry which leaves directly from Venice (line 12), or from the island of Murano.

Burano is very small, so it’s impossible to get lost, but it is a big explosion of colors that creates a kind of amazing color therapy.

We breathed an absolute calm, and even if this place is reached everyday by lot of tourists, you can always find some corner of peace.


ITA

Tra tutte le isole della Laguna di Venezia, Burano è la nostra preferita!

E’ facilissima da raggiungere prendendo il vaporetto che parte direttamente da Venezia (linea 12), oppure dall’isola di Murano.

Burano è molto piccola, talmente piccola che è impossibile perdersi, ma è una grandissima esplosione di colori che crea una sorta di cromo terapia irresistibile.

Noi abbiamo respirato una calma assoluta, e anche se questo posto viene raggiunto quotidianamente da molti turisti, si riesce sempre a trovare qualche angolo di tranquillità.

burano

burano houses

visiting venice

burano

exploring burano

burano quote

calle burano

cat in venice

exploring burano

ENG

We Can’t stop taking pictures! The colorful houses, the canals, the laundry hanging between the balconies, the lace shops and artisans working outdoor, create an atmosphere that is impossible not to capture.

It looks like a Naif painting!


ITA

Impossibile smettere di scattare foto! Le case colorate, i canali, la biancheria appesa tra i balconi, i negozi di pizzi e merletti e gli artigiani che lavorano alla luce del sole, creano un’atmosfera che è impossibile da non immortalare.

Sembra un quadro Naif!

venice

the globbers explore burano

burano

venice mask

burano canals

streets of burano

venice details

ENG

Our advice is to take all the time necessary to see each street and each bridge of the island, and enjoy the sunset that makes it more beautiful!

Then you can do like us and enjoy a good fish-based dinner at the trattoria ‘Al Gatto Nero’: what a binge guys!!


ITA

Il nostro consiglio è di prendervi tutto il tempo necessario per vedere ogni singola via e ponte dell’isola, e di godervi la luce del tramonto che la rende ancora più bella!

Poi potete fare come noi e godervi una cena a base di ottimo pesce alla trattoria ‘Al Gatto Nero’: che abbuffata ragazzi!!

venetian palace

venetian lagoon

burano souvenirs

venice food

the globbers explore burano

LOVE.

Write a comment